Bismas Burn Away 'Alice'

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Jennie - 18 maj 2011 22:10

Näst sista kursdagen av 8 tillfällen var idag. Agilityaktiveringskurs pratar vi om då.

Det har mest gått ut på att presentera hinderna för hunden och sedan öva på lite lätta vägar och väldigt korta serier. Men idag var det inga korta serier...*puuh* Det var lååånga seerier! Jag fick jobba stenhårt och Alice njöt i fulla drag<3

Alice satsade fullt ut på hinderna och jag hann verkligen inte med!

Jag känner mig som att jag har köpt en ferrari innan jag har fixat körkort!

Och förövrigt; motorik, vad är det? jag har verkligen inte haft ngn kontroll på min kropp idag! min kropp gjorde inte alls vad jag hade tänkt att den skulle göra mellan hinderna...


En av övningarna idag:


 

Innehållande först ett bakombyte innan säcken/släpet och ett framförbyte efter tunneln.

Av Jennie - 18 maj 2011 10:45

Hässleholm nästa! Lomma gick ju klanderfritt och Alice trivdes i ringen, det är det viktigaste<3 Vi hoppas på fint väder.. Enligt Klart.se så ska det vara "mest klart med 21% molnighet, max 19 grader, minst 8 grader" särskilt blåsigt ska det inte heller bli:) Låter som perfekt väder för utställning tycker jag.


Alice agilityträning går också bra! Hon är helt fantastisk på planen!<3

Igår var i på Råådalens bk och tränade lite. Hon klarar alla hinder men visst blir det fel ibland^^ Men hon tycker det är SÅÅ kul! och jag med:)

Här nedan är övningen vi körde igår. Vi körde ju lösa hinder med, balansen, vippen och A:et. Då koncentrerade vi oss på "stanna" på kontaktfältet.. Det fattade hon väldigt kvickt, men det ska vi träna MYCKET på!



    

Presentation

Bilder


  

 


  

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad matar du din hund med? Välj det alternativ som passar dig bäst
 torrfoder
 våtfoder
 Färskfoder (vakumpaketerat/konserverat)
 BARF
 Fryst färskfoder
 Annat

Svara på foderenkäten!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Ta Ställning!

 

 

 


 

Senaste inläggen

Länkar

Länkar

 

 

 

 

 

Lämna ditt tassavtryck

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards