Bismas Burn Away 'Alice'

Alla inlägg under mars 2011

Av Jennie - 1 mars 2011 14:46

Igår var en lite småspännande dag. Det började med att min Kombo meddelade mig att hon var tvungen att sälja lägenheten vi bor i, eller ja, det är bara jag som bor här nu, då hon pluggar i Malmö.. Jahopp, tänkte jag, vart ska jag nu ta vägen med min 2 hundar?

En timma senare var jag nere hos Zarah i hennes butik och gick med våra hundar på Treadmillen. Vi pratade lite och kom in på att jag behövde ett boende, och hon sa att det fortfarande fanns en lägenhet ledig i deras trappa, så jag ringde Din Bostad som förvaltar lägenheterna (som jag faktiskt har tittat på en gång mkt tidigare) och bokade ett möte med dem samma dag. Jag fick lägenheten och nu ska det bara skrivas papper m.m :) Skönt att det kan lösa sig så smidigt ibland!

Tänk er, en trappa med 5 lägenheter i två våningar med massor med hundar och vettiga personer!  kan det bli bättre? tja, det får vi se^^


Mot kvällen så började jag ana att Alice inte mådde så bra... Tyckte mig höra att hon gnydde till ibland, och ca 2 h senare insåg jag att hon hade ont i magen, men kunde inte förnimma mig att hon ätit något olämpligt. Jag ringde veterinären och frågade vad jag skulle hålla utkik efter, och jag skulle avvakta och se hur det artade sig. Jag gav henne sparris i förebyggande syfte (det var inte populärt! ueek!) hon åt och drack utan problem, men hon fick ju inte mycket att äta, jag ville inte förvärra hennes tillstånd. Hon spenderade största delen av kvällen åt att ligga och gny lite ömkligt i soffan.. och matte var inte alls glad!

Å hon började fisa! uuuueeh! vad dem luktade! Och efter sista kvällsrundan så verkade hon mkt piggare.  Imorse var hon pigg och levererade en sparrisbajs, så jag antar att hon bara hade en fis på tvären<3



 

Presentation

Bilder


  

 


  

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad matar du din hund med? Välj det alternativ som passar dig bäst
 torrfoder
 våtfoder
 Färskfoder (vakumpaketerat/konserverat)
 BARF
 Fryst färskfoder
 Annat

Svara på foderenkäten!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Ta Ställning!

 

 

 


 

Senaste inläggen

Länkar

Länkar

 

 

 

 

 

Lämna ditt tassavtryck

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards