Bismas Burn Away 'Alice'

Alla inlägg under juni 2011

Av Jennie - 14 juni 2011 00:06

I söndags släpade jag med halva hemmet och båda hundarna till soliga Höganäs. Det gick riktigt bra måste jag säga!^^ BIR och BIG2:a blev det för Alice! Synd dock att de andra anmälda staffarna inte dök upp.. hade ju sett fram emot att ställa mot hennes halvsyster Snögrisens Sierra igen:/


Kritiken:

Vackert feminint huvud, vackra ögon. Välplacerade rosenöron. Utmärkta kraftiga kindpartier. kraftig vacker hals. utm rygglinje som är ngt välvd över länden. Bra kors och svans. Bra skulderläge. Kunde ha mer utvecklat förbröst. Normalt vinklad bak. Starka hasor, kraftiga fina tassar. Rör sig ngt trångt bak, vägvinnande från sidan. Utm päls och färg. Välvisad!


  Bismas Burn Away BIR :)   Bismas Burn Away BIG 2:a <3             Tältkompisen Malin med sin BIR-Pudel<3                 Selma (som får nöja sig med att sitta utanför ringen och heja på) och Alice   Selma<3

Av Jennie - 10 juni 2011 23:05

Häromdagen tog vi en tur mot kullaberg för att äntligen besöka Nimis och Arx.

Med 'vi' menar jag min bror, Alice och jag:)

Det tog sin lilla tid att ta sig dit så jag var tacksam att jag propsade på att vi skulle åka väldigt tidigt hemifrån^^


                                 

Av Jennie - 10 juni 2011 22:14

En solig dag måste man ju grilla och grilla gör man ju bäst i en trädgård så en solig dag bar det av till mor i Påarp, och vad är en dag utan Alice? OLIDLIG, så hon fick självklart hänga med<3


             

Av Jennie - 7 juni 2011 14:32

Här är länken till bilderna på Alice som togs när vi tränade lite agility:)

Som vanligt var det fullt ös, medvetslös som gällde^^



Alice & Isak


 

Av Jennie - 2 juni 2011 13:46

Den 25/5 var det sista agility-kursdagen och den avslutades med en liten tävling:) 

Alice och jag landade på en 5:e plats av 7 deltagande^^ Alla misstagen som skedde på banan berodde givetvis på mig..haha, Alice sprang på som att hon aldrig hade gjort ngt annat, men jag sprang som om skosnörena var fastbundna eller något i den stilen! jajaa, det är väl en övningssak det där.. Alla kan väl inte ha medfödd talang^^


                                     


Av Jennie - 2 juni 2011 12:56

Den 22/5 vart det ju utställning i Hörby som jag och Alice var anmälda till. Det gick betydligt bättre än dagen innan i Hässleholm. Fast när man tittar på resultatlistorna från Hässleholm ska man nog vara nöjd med 'Good' såsom hon dömde ut den ena efter den andra med 'Sufficient'.. Det var inte många staffar som föll Hanne Laine i smaken...

Iaf, i Hörby fick hon Excellent och blev 2:a bästa juniortik<3 Dock vart det bara den först placerade tiken som fick CK..


Kritiken:

38 cm, 9 mån. Korrekt bett, utmärkt skalle och nosparti, kunde ha lite starkare underkäke, god hals. Aning stel i skuldrorna, fin bröstform, aning lång i länden, passande vinklar bak, rör sig med utmärkt drive.


                                                                                     



Presentation

Bilder


  

 


  

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad matar du din hund med? Välj det alternativ som passar dig bäst
 torrfoder
 våtfoder
 Färskfoder (vakumpaketerat/konserverat)
 BARF
 Fryst färskfoder
 Annat

Svara på foderenkäten!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Ta Ställning!

 

 

 


 

Senaste inläggen

Länkar

Länkar

 

 

 

 

 

Lämna ditt tassavtryck

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards