Bismas Burn Away 'Alice'

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

En lyckad dag i skogen!

Av Jennie - 24 november 2011 11:37

Den 22/11 åkte jag med Alice till Tollarp utanför Kristianstad (eller Kwansta som det heter i folkamun) för att delta i Anlagsprov i Viltspår. Ett ca 600 m långt spår som läggs ut i varierad och kuperad terräng med vinklar och bloduppehåll.


Hon tog sig an spåret bra och självsäkert och det gick till synes bra tills första vinkeln kom, då gjorde hon en "ringning" för att hitta spåret igen, det ska tilläggas att detta skedde i ett träsk och färska spår från vildsvin som hade bökat vid spåret^^ Hon hittade iaf spåret igen och drog vidare över stock och sten tills hon hittade "The Grand Prix" i form av en rådjursklöv:)


Min spontana känsla av resultatet var att det iaf var skönt att hon hittade klöven iallafall, men jag var väldigt skeptisk till om det hade gått så himla bra. Det var ju svårt att dra en klar slutsats när man själv inte visste hur spåret var utlagt och man var tvungen att lägga all sin tillit till sin hund! Men i vilket fall som helst så var det en otroligt skön och spännande känsla att vara helt beroende av sin hund! Jag var nog gladare än Alice när hon hittade klöven/skanken!^^


Hur som helst så utbrister domaren, när Alice hade hittat skanken: 10 min tog detta! och sa att det var det mest fantastiska spårarbete hon sett! Vilket team, och vilken otrolig individ hunden är! Är hon till salu? Isåfall vill jag köpa henne! Hon kommer att bli en solklar eftersökshund.


Detta till min häpnad! Och det gick ett rus igenom kroppen när jag förstod att det hade gått så fantastiskt bra, och det var svårt att hålla glädjetårarna borta! Detta var ju ett resultat jag hade hoppats på men inte vågat tänka på då det kändes som en alldeles för hög föväntan, så resultatet kom minst sagt som en spann vann över huvudet! Och såklart fick stjärnan följa med hem igen, kärlek kan inte köpas för pengar;)


Jag får uppdatera och fylla i protokollet/omdömet som vi fick med oss hem såsnart jag är hemma igen:)

Men hon fick iaf 42 poäng av 42 möjliga med ett inoff Hp:)

 
 
Ingen bild

Linh med Isak

3 december 2011 21:46

Helt fantastiskt av en fantastisk liten tjej! GRATTIS! Isak hälsar att han inte alls är förvånad att det bara tog 10 min för en racerstaffe som Alice.

Jennie

28 december 2011 11:33

Alice tackar och bockar;) Nä, varför göra saker och ting långsamt, när det kan gå fort?^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 15 januari 2012 11:19

Fick lite vackra kort på Leeon också:)                                     ...

Av Jennie - 15 januari 2012 11:15

Vi har fullt solsken och grönt gräs, så ngn vargavinter verkar det inte bli^^ Vi passade på att fota hundarna lite i det fina vädret.                         ...

Av Jennie - 14 december 2011 13:44

Här kommer några bilder som jag blev riktigt nöjd med! De är tagna av Anders Bringsjö                   ...

Av Jennie - 15 november 2011 00:13

Vi passade på att ta en tur till den absolut vackraste platsen enligt mig, Kullaberg! Vi hann under vår ca 1½ h långa promenad med att gå vilse, då passade jag på att ta lite fina höstfoton:)   Alice blickar ut över havet under oss     ...

Av Jennie - 15 september 2011 23:36

Sydsvenska Terrierklubben (Nat) Bjuv 2011-09-10 Juniorklass 9-18 mån Domare: Patrik Cederlöf   32 staffar anmälda   Kritik: Excellent 38,5 cm. Tik med tydlig könsprägel. aning långt nosparti, huvud med bra proportioner, kunde h...

Presentation

Bilder


  

 


  

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad matar du din hund med? Välj det alternativ som passar dig bäst
 torrfoder
 våtfoder
 Färskfoder (vakumpaketerat/konserverat)
 BARF
 Fryst färskfoder
 Annat

Svara på foderenkäten!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Ta Ställning!

 

 

 


 

Senaste inläggen

Länkar

Länkar

 

 

 

 

 

Lämna ditt tassavtryck

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards